Hei
Har sjekket litt rundt for deg for å se hva som er anbefalt og hva som er kult å gjøre i Paris. Fant disse. Merk at lenkene kommer fra GetYourGuide. Jeg vet at mange har gode erfaring med denne 3rd part siden. Å gjør det litt enklere for meg å finne frem ting
Sykkeltur i Versailles og hoppe over køen
- Tid: ca 8 timer
- Pris: Ca Kr 1 700,-
- Link: Se turen her
En av de mest populære dagsturene fra Paris. Aktiviteten inkluderer både omvisning på slottet i Versailles, en lett sykkeltur i området, ostesmaking og lunsj.
Jeg synes at navnet kanskje er litt feil.. siden det er Fra Paris: Hopp over køen på sykkeltur til Palace of Versailles. Tenkte med en gang av man syklet til Versailles, men det gjør man altså ikke.
Det er snakk om en sykkeltur på ca 45 minutter og en på 30 min som utgjør sykkel delen av turen. Med andre ord, sykkeldelen er relativt kort del av oppleget. Men oppleget er virkelig variert og gjennomført. Anbefales om du vil oppleve mye på én dag uten å måtte planlegge alt selv.
Dagstur til Mont-Saint-Michel fra Paris
- Tid: ca 14 timer (turopperatør), drar du selv kan du bestemme tiden selv så klart.
- Pris: Ca Kr 1 500,- (turopperatør) og ca Kr 800 hvis du tar toget, med inngang til klosteret.
- Link: Se turen hos turopperatør her
Det er også fullt mulig å ta denne turen uten guide eller planlagt opplegg. Toget går fra Gare Montparnasse i Paris og tar ca 5timer en vei. Bussen tar tilsvarende like lang tid.
Merk at med toget må man bytte til buss. Men det skal være enkelt opplegg for dette.
Vi snakker en skikkelig dagstur her altså. Selv om reisen tar litt tid, er stedet og utsikten helt unikt. Men her ville jeg nok valgt toget hvis du er komfortabel med det. Sparer en del penger på :). Har du budsjettet og ønsker deg enklest mulig, er det bare å velge turopperatør.
Du kan lese mer om Mont-Saint-Michele i tråden min her. Kule severdigheter / steder du kanskje ikke har hørt om - #9 av TechnoPotter
Cruise på Seinen
- Tid: Alt fra 1time til 5 timer
- Pris: Fra Kr 200,-
- Link: GYG
Dette er mer en allround ting å gjøre der du har flere valg i forhold til hva du er ute etter. Selvfølgelig er alle cruise på elven Seinen i Paris. Men du kan velge alt fra 1 timers cruise til romantisk kveldscruise med 3 retters middag. Bare sjekk alle detaljene på hvilket cruise du velger og ratingen. Både hvor mange stjerner, men også hvor mange som totalt har gitt stjener.
Guidet tur på Roland-Garros
- Tid: 1.5 Timer
- Pris: Fra Kr 250,-
- Link: GYG
Er du sportsinteressert, og iallfall tennis fan er dette noe du absolutt må gjøre. Her får du guidet tur på Roland-Garros. I løpet av turen får du tilgang på områder som normalt er stengt for publikum, og en unik innsikt i både sportens historie og moderne stadiondesign. Du får se den ikoniske Philippe Chatrier-banen, utforske korridoren spillerne går før de entrer grusen, og lære mer om tennisens største navn, fra Rafael Nadal til Steffi Graf.
Praktisk informasjon: Turen inkluderer inngangsbillett og guide. Oppmøte ved Grande Boutique, Gate 36, Avenue Gordon-Bennett. Vær obs på at enkelte områder kan være stengt på grunn av aktiviteter, men stadionbutikken er åpen fra kl. 09.30 til 18.30.