Bruker dere booking.com eller hotels.com når dere skal bestille hotell?
Jeg har prøvd å brukt begge, men jeg må innrømme at det blir ofte hotels.com pga bonusnettene (hver 10. natt gratis). Med mindre booking.com har veldig mye billigere priser, noe de faktisk har av og til.
Så i bunn og grunn, går det vel ofte på hvilken av disse hotell booking sidene som er billigst. Enten da for oppholdet, eller om jeg tar med bonusen i vurderingen min.
Hva med dere andre? Jeg vet også at mange foretrekker å booke direkte, som jeg også gjør det. Men kommer veldig ann på hvor jeg skal om jeg gidder det. Men tenker at vi kan ta den diskusjonen i tråden: Hvor booker du hotell? Tredjeparts bookingsider eller direkte?
Bruker begge, men ender veldig bare opp med hotels.com. Dekker mine behov og setter pris på bonusen! Har hatt god erfaring med å bruke begge derimot, så null klager på det iallfall.
Bruker den hotell booking siden som gir meg best mulig pris. Enten det er booking, hotels eller direkte. Når det kommer til forskjellen er det ganske minimalt etter min mening. Booking har et større utvalg av hoteller, men hotels har da denne gratis overnattingen.
Det som var et pluss til booking.com er at de hadde et større utvalg mtp andre ting en hoteller. Som fly, leiebil, og leiligheter. Så det er jo greit hvis man vil ha alt på ett sted.
Men nå har også hotels.com startet med å leiebiler og slikt. Pluss at de har også vrbo.com. Så nå er det litt hipp som happ for meg. Jeg tar det som gir meg best verdi.
Jeg bruker hotels.com da de har denne gratis hotell overnattingen etter 10 overnattinger. Jeg vet derimot at enkelte venner sverger til booking.com med deres fordelsprogram Genius. Men, det krever også at man bor ofte nok på hotell. Spesielt nivå 3 som gir 10–20 % rabatt på overnatting.