Hvor booker du hotell? Tredjeparts bookingsider eller direkte?

Lurte litt på hvor dere booker hotell? Velger dere gjennom sider som hotels.com og booking.com eller direkte med hotellet?

Basert på en del års erfaring med hotellbooking og vurderinger, og da selvfølgelig lojalitetsmedlem hos enkelte kjeder (Scandic blant annet). Er mitt beste tips å se på totalverdien av hotellet. Jeg vet at det skrives at man gjerne får dårligere hotellrom med tredjepartsbooking men av erfaring varierer det veldig fra hotell til hotell.

Å det eventuelt “dårligere” hotellrommet er gjerne ikke dårlig nok til å betale mer for overnattingen. Pluss, man er jo ikke alene om å bestille gjennom en 3rd part.

Når det gjelder om det er verdt å bestille hotell direkte pga Lojalitetsprogrammer kommer det veldig ann på hvor ofte du reiser og hvor. I vårt land har vi relativt kjedelige kjeder i forhold til hvor de har hotell.

Så reiser du bare her og der, synes jeg Hotels.com Rewards er et bedre valg. Der du får en gratis natt per.10 overnatting.

Personlig vurderer jeg alltid på pris. Hvor får jeg mest mulig overnatting for minst mulig kostnad.

Jeg er jo litt gammeldags av meg, så jeg foretrekker å bestille direkte med hotellet. De setter jo pris på faste kunder. Er ofte på Gran Canaria og reiser jo ofte dit, og bor alltid på samme hotell. Kjenner dem der, vet du.

Men jeg skjønner jo at disse tredjeparts-sidene kan være smarte hvis du reiser rundt til flere byer eller land, for å få en oversikt, du vet. Da er det kanskje litt mer praktisk. Likevel, det er jo ingen andre steder som Gran Canaria, er det vel? Så for meg blir det alltid direkte booking til favorittstedet mitt, altså!

Jeg har vurdert dette med lojalitetsprogrammer når jeg bestiller hotell.. men jeg ser at det ikke er veldig gode bonuser. Virker iallfall ut som Strawberry sine SPENN har blitt meget dårlig. Å du har også et meget godt poeng @David, hotellene vi har her til lands har dessverre et litt kjedelig utvalg i utlandet.

Skal stjele med meg taktikken din, med å bare ta det som gir meg best verdi. Tror det kan være dumt å være altfor lojal her.

For meg kommer det veldig an på. Hvis jeg reiser i utlandet og da ikke på kjente hotellkjeder velger jeg ofte hotels.com eller booking.com. For meg har det bare vært enklere når det kommer til bestilling og booking.