Dette forumet er laget av reisende. For reisende.
Vi diskuterer reiser fordi vi har vært der. Vi deler erfaringer fordi vi vil hjelpe andre. Vi spør, svarer, anbefaler, advarer. Å det gjelder også deg som vil promotere reiseblogg eller andre sosiale medier.
Vi er derfor åpne for at reisebloggere og reiseinfluencere kan promotere eget innhold. Hvorfor? Jo fordi lager også reiseinnhold som andre faktisk kan bruke. Enten det er bloggartikler, reiseguider, videor, bilder, personlige tips eller bare inspirasjon til å reise og oppleve verden.
Men, det betyr selvfølgelig ikke at det er fritt frem.
Du kan promotere innholdet ditt, men du må følge noen regler
Vi har valgt å tillate at enkelte får lov å dele lenker til egne kanaler. Enten det er blogg, youtube, instagram eller annet.
Først må du ta kontakt med oss i reiseforumet.no
Uansett hvordan du har lyst å promotere eget innhold må du ta kontakt med oss. Send en melding til @Leder og forklar hvem du er, hva slags innhold du lager og hva du ønsker å dele.
Vi gir deg raskt beskjed om hva som er greit, og hva som ikke er det.
Hva forventer vi av deg
Skal du få lov til å promotere innholdet ditt må du også bidra på reiseforumet.no. Nei, vi forventer ikke at du poster på forumet vårt 10 ganger om dagen. For å gjøre det enkelt tar vi et eksempel.
Eksempel på hva som er lov
Hvis du har en reiseblogg, kan du få en egen tråd på forumet der du deler nye innlegg. Men det holder ikke å legge inn en lenke og forsvinne. Du må også skrive et kort sammendrag som viser hva innholdet handler om, og hvorfor det er relevant for folk her.
Vi godtar promotering når det skjer på forumets premisser. Du deler noe du selv har laget, men du gjør det på en måte som gir verdi til andre.
Eksempel:
I sommer tok jeg toget fra Milano til Palermo, og jeg har skrevet en guide for deg som vurderer noe lignende. Underveis stoppet jeg i Bologna, Firenze, Roma og Napoli, og lærte mye om hvordan man bør (og ikke bør) legge opp en slik reise.
Jeg begynte med å kjøpe enkeltbilletter, men skjønte raskt at Interrail var både billigere og langt mer fleksibelt, særlig når planene blir forandet underveis. Bologna skuffet meg litt; byen var travel og lite imøtekommende for togreisende med kort tid. Firenze og Roma er selvfølgelig flotte, men kan være overveldende midt på sommeren.
Napoli derimot, for en opplevelse! Det var kaos, varme, folkeliv og ekte italiensk sjarm. Hvis jeg skulle valgt én by å tilbringe mest tid i, ville det vært der.
Les hele guiden her: [lenke]
Hva er ikke lov?
- Å poste lenker uten forhåndsgodkjenning
- Å bruke forumet som en annonsekanal
- Å skjule reklame bak “tips” eller “erfaringer”
- Å delta kun for å drive trafikk, uten å bidra på forumets premisser
- Å forvente at du kan promotere uten å bidra til felleskapet
Hvorfor disse reglene?
Vi har sett hva som skjer når forum blir oversvømt av reklame, selvpromotering og skjulte agendaer. Det ødelegger for alle.
Derfor styrer vi dette strengt. Hvis du får lov til å promotere her, betyr det at vi har vurdert innholdet ditt og tror det faktisk kan gi verdi til andre reisende.
Det gir deg mer troverdighet. Det gjør forumet bedre. Og det gjør det lettere for folk å stole på det de leser.
Klar for å bidra?
Ta kontakt med @Leder. Fortell oss hvem du er og hva du vil dele.
Så finner vi ut sammen om det passer inn.
Vi gleder oss til å høre fra deg. Ikke som et reklamebyrå. Men som en som reiser.