Gran Canaria, hva kan jeg gjøre?

Heisann! :slight_smile: Trenger litt tips fra dere.

Hva kan jeg gjøre på Gran Canaria?

Har du noe tips til hva jeg kan finne på? Alt fra de typiske tingene man må gjøre, enten av severdigheter og attraksjoner til kanskje noen kule aktiviteter? Hva er de beste stedene å besøke, og er det noen skjulte perler jeg ikke bør gå glipp av? For å ta det litt enkelt.

Severdigheter og attraksjoner

• Er det noen must-see steder jeg ikke bør gå glipp av?
  • Hvilke historiske eller kulturelle attraksjoner anbefaler dere?

Aktiviteter

• Er det noen spesielle aktiviteter som er verdt å prøve, som vandring, vannsport eller andre eventyr?
  • Har du noen tips til familievennlige aktiviteter?

Lokale skjulte perler

• Kjenner du til noen skjulte perler eller mindre kjente steder som er verdt et besøk?
  • Er det noen lokale restauranter eller kafeer du anbefaler?

Jeg setter virkelig pris på alle tips og råd dere kan dele!

Det viktigste spørsmålet er egentlig om du/dere har planer om å ha leiebil på Gran Canaria eller ikke. For selv om det er enkelt og greit å komme seg rundt uten leiebil, har det en del å si i forhold til aktiviteter som det er verdt å gjøre.

Hvis dere har leiebil kan jeg anbefale å sjekke ut naturen som ligger innover på øya. Virkelig fantastisk og unikt. Flotte muligheter for fine turer.

Hvis du skal til Gran Canaria, er det vel verdt å få med seg Maspalomas ørkenen. Selv om stedet kanskje ikke er helt ukjent for de fleste, synes jeg likevel at ørkenopplevelsen er ganske unik og noe litt utenom det vanlige. Perfekt område for å knipse bilder eller bare utforske sanddynene.

Ellers er det jo naturlig å legge inn en dag på stranda. Enten du vil bade, sole deg eller lese en bok i fred, anbefaler jeg å ta med litt vann, snacks og rikelig med solkrem. Gode strender på Gran Canaria er blant annet Playa de Maspalomas, Playa de la Canteras, Playa de Amadores og Playa de Mogan. Velg gjerne den som ligger nærmest hotellet ditt, så slipper du lange transportetapper.

Er du i Las Palmas, så er akvariet Poema del Mar verdt et besøk. Akvarier av denne størrelsen har vi ikke så mange av hjemme i Norge, så dette er noe både voksne og barn vil sette pris på.

Hvis du reiser med barn, kan Sioux City Park være morsomt å besøke. Det er en western park med litt cowboy stemning, men passer nok aller best for barnefamilier.

Må bare legge inn min stemme på Poema Del Mar. Her kan man fint bruke en halv dag og billettprisen er også ganske god. Tror vi betalte ca Kr 300/350 per pers for voksne. Akvariumet er delt inn i flere deler med en tropisk sone, jungel og dypt havet. Dype havet var selvfølgelig favoritten.