Lurer på om noen har noen gode hotell anbefalinger for hotell i Paris? Midt på treet når det kommer til prisklassen, og sentralt til. Tenker nær liksom Louvre, Eiffeltårnet også videre.
Heisann
Jeg kan anbefale deg å sjekke ut Astotel hotellene. Har en kollega som har bodd på flere av de og hun gir bare praise om det. Det som også er kult er at du får tilgang til gratis brus og snacks på alle hotellene deres i Paris, uavhengig av hvilket du bor på.
Tenkte jeg skulle gjøre litt research på hvilke hotell folk anbefaler i Paris.
@David sin anbefaling med et hotell fra Astotel kjeden er en kjempe anbefaling.
Hotellene har alle virkelig imponerende score når det kommer til tilbakemeldinger fra tidligere gjester.
Eneste er prisen her, det er litt vanskelig å vite helt hva du mener med midt på treet.
Rundt Kr 3000,- natten
Astotel hotellene
Hotels.com Astotel
Astotel hjemmeside
Kjeden har faktisk 17 hoteller i Paris. Alle har en god beliggenhet nær sentrum i Paris. De ligger gjerne oppover mot Montmartre området eller Triumfbuen.
Hotellet Hotel Malte har også førsteplassen over beste hotell i hele Frankrike på Tripadvisor sin Travelers’ Choice Awards. Ikke nok med det, Hôtel Astra Opéra og Hôtel Bradford Elysées tar henholdsvis 3 og 4 plassen også.
EDIT: Hotel Joyce har faktisk en del lavere priser. På dette hotellet fant jeg priser ned i Kr 1500,- i løpet av høsten.
Hôtel Maison Mère
Hotels.com
Hjemmeside til hotellet
Et flott 4 stjerners hotell som kom på 7 plassen på Travelers’ Choice Awards for Franske hoteller. Hotellet har kanskje ikke overraskende mange gode tilbakemeldinger fra tidligere norske gjester.
Det eneste er at det ligger mellom sentrum og Montmarte. Ca 30 minutter å gå til Louvre for eksempel. Nå er både Montmartre og sentrum blant stedene vi turister gjerne beveger oss rundt i Paris. Så ville ikke vært så bekymret for avstanden.
Pluss at t-banen går rett ned til sentrum.
Rundt Kr 2000,- natten
Nå er vi kommet til priskategorien der folk klager litt mer over hotellet, iallfall hvis man skal betale denne prisen og bo sentralt til.
Grand Hotel des Balcons
Grand Hotels des Balcons - Hotels.com
Et rimelig 2 stjerners hotell som ligger litt nedenfor Notre Dame. Her betaler for virkelig for beliggenheten, for hotellet har dessverre litt mangler for enkelte.
Det største som går igjen er null A/C og dårlig lydisolering. Så kanskje ikke hotellet jeg ville valgt midt på sommeren, men i løpet av høsten er nok dette et skikkelig bra hotell.
For betjeningen og frokosten ser ut til å få veldig gode tilbakemeldinger derimot.
Tusen takk for et kjempe svar TechnoPotter! På medium pris tenkte jeg rundt to-tre tusen. Astotel hotellene så meget interessante ut. Skal sjekke ut de litt mer.
Bare hyggelig, liker å gjøre research på reise & hotell. Hvis du trenger flere valg så bare si fra, så kommer jeg med det.