Hotell i Roma - beste tips?

Hei! :smiley:

Vi tenker oss en tur til Roma i løpet av sommeren 2026, Juni, Juli, August. Kunne veldig gjerne hatt tips til beste hotellet i Roma vi kan velge :smiling_face_with_tear: .

Vi er 2 voksne og 2 eldre barn som reiser, altså familieferie :slight_smile:. Det viktigste er jo ett hotell vi faktisk blir fornøyde med, å når det finnes såpass mange alternativer tar vi gjerne litt tips.

Hva vi ser etter:

• Komfortabelt og fint hotell for familie på 4
  • Aircondition som fungerer skikkelig (har forstått at Roma i juli kan være ekstremt varmt)
  • Gjerne sentralt eller i et område hvor det er hyggelig å gå rundt på kvelden
  • Store nok rom/familierom (Barna kan ha eget rom)
  • Rolig nok til at man får sovet litt :sweat_smile:

Budsjettet vårt er vel medium til litt høyere klasse. Vi vil gjerne bo fint og komfortabelt siden dette er sommerferien vår, men bruker heller ikke 20 lapper per dag for overnatting liksom.

Tar veldig gjerne imot konkrete hotelltips, områder dere likte, eller ting man bør styre unna :blush:

Jeg vil i første omgang anbefale å bo sentral, Roma er en gammel og historisk by så her er alt av attraksjoner og severdigheter plassert i nærheten av hverandre. Har man energien er det fult mulig å utforske alt Roma har å by på uten å bruke offentlig transport eller taxi!

Tar turen en del ganger i året til Roma, mest for å se fotball og AS Roma. De spiller på stadion Stadio Olimpico som ligger litt nord i byen. Har bodd på hotell både der og i sentrum av Roma. Anbefaler virkelig å bo i sentrum!

Når det kommer til hotellvalg, har dere budsjettet anbefaler jeg å booke rom på Singer Palace Hotel. Et skikkelig 5 stjerners luksushotell, å uten tvil den beste hotellopplevelsen jeg har hatt i Roma. Var nok fort både første og siste gangen jeg legger så mye lapper for en hotell overnatting, men fy søren det var flott! :two_hearts:

Av andre hotell har jeg hatt gode erfaringer med både Hotell Damaso, Albergo Del Senato og TB Place Roma. Bare ikke velg et hotell i nærheten av Roma Termini (togstasjonen) eller Colosseum. Selv om Colosseum har fått en ny tbane stasjon, ville jeg fortsatt ikke bodd borti der.