Nox Mobility – nytt nattogselskap med private rom til flypriser

Nox Mobility er et nytt togstartup som satser på drift fra 2027 med private rom til prisen av en flybillett.

Ja, private rom på nattog finnes jo allerede. Men de koster gjerne altfor mye, og ofte får du et altfor stort rom med plass til fire, selv om du bare trenger ett sted å sove.

En av grunnleggerne er YouTuberen Simply Railway (Thibault Constant). Han er en togtuber (det de kalles?) som lager videoer om forskjellige tog. Til å med vært å testet bergensbanen og Flåmsbanen i Norge. Se video her.

Jeg digger konseptet. Har aldri skjønt hvorfor NSB (nå VY) alltid har hatt så enorme sovevogner. Jeg vil heller betale halvparten og få et lite rom med seng. Det er jo alt man trenger?

Ekstra gøy at Oslo er med på det planlagte rutenettverket. Å kunne legge seg på toget i Oslo og våkne opp i Europa høres ut som en drøm istedenfor å stå opp grytidlig for å dra ut til Gardermoen. For å så komme frem på samme tidspunkt. Nå skal det sies at jeg heldigvis klarer å sove på tog da… skjønner at ikke alle gjør det.

Sjekk ut mer på nettsiden deres Noxmobility.com. Der kan du også melde deg på i early bird klubben. Som gir deg perks som 20% av på første booking, 1 gratis velkomstdrink og muligheten til å booke 1 uke før alle andre.

Planlagt rutenettverk

togkupé

Spennende konsept, og jeg er helt enig med deg! Har aldri skjønt hvorfor tog ikke har noe tilsvarende kapselhotellene i Japan. Jeg trenger en seng, ikke et helt rom. Liker også det VY har begynt med, de nye setene som minner om business class på fly. Det er faktisk et skritt i riktig retning.

Moderator lapp: Jeg har lagt til taggen reisenyheter på dette innlegget. Dette er en tag som kun kan brukes av moderatorer og administratorer. Innlegget kvalifiserer tydelig som en relevant nyhetssak.

Helt enig her i at jeg er mer interessert i mindre rom som bare har en seng. Trenger ikke stort mer. Første gang jeg har lest om ett “togstartup” må jeg innrømme. Generelt litt skeptisk til startups, men ideen deres virker god iallfall.

Helt enig! De nye business class setene på VY nattoget er geniale.