Vurderte meg en tur til syden i vinter. Ikke helt bestemt meg for når, men tenker i løpet av februar eller mars. Typiske steder som Gran Canaria, Tenerife, Mallorca, Lanzarote osv. Men burde jeg bestille hotell + fly selv, eller gå for all inclusive?
Det kommer veldig an på hva du er ute etter. Er ofte en del penger å spare, men maten kan fort oppleves litt kjedelig på flere av stedene føler jeg. Så klart hvis du velger ett av hotellresortene som har flere restauranter så er det ofte bedre, skal sies at det er heller ikke alltid at alle restaurantene faktisk er inkludert i en typisk “all inklusive” bestilling.
En annen ting å vurdere er jo gjerne beliggenheten, resort hotellene kan gjerne ligge litt alene, eller iallfall et lite stykke fra “sentrum” eller der ting skjer. Så vurder litt hva du har tenkt å bruke en uke i syden på.
Selvom det kan være skikkelig kjedelig når det kommer til mat, kan det fortsatt være verdt det å fortsatt ta en del måltider ute på restauranter i syden. Selvom det blir til at man “dobbeltbetaler”. Spesielt hvis du får med deg en chartertur på restplass tilbud.
Tenk litt hva slags ferie du vil ha. Skal du fokusere på å slappe av på bassenget/stranden, eller mer dra rundt å oppleve historie, kultur også videre. Sier ikke at du ikke kan gjøre begge uansett hva man velger. Men mange all inclusive hotellene ligger jo gjerne litt mer alene.