Cauterets - skisenteret med verst heissystem?

Det er vinterferie i Frankrike i disse dager og det er stort trykk i flere franske skianlegg, som da selvfølgelig betyr mer heiskø. Som er veldig greit å tenke på i forhold når det er best å reise til alpene. Å det er jo ikke unormalt med ekstra kø i disse periodene, men dette er helt ekstremt. Høres også til historien at det har kommet nyheter om dette så litt unaturlig er det. Men! Leser du anmeldelser om skisenteret er det mange som klager på lange køer til vanlig.

Men hvorfor er køen så ekstremt? Jo, fordi at basen til skianlegget som du ser på bildet er det ikke mulighet å komme seg til eller fra uten å ta en Gondolen som ALLE disse står i kø for. Dette bildet er tatt på slutten av dagen og folk er derfor på vei hjem.

Skjermbilde tatt fra openskimap

Det er det jeg vil si et et skikkelig dårlig lagt opp skisenter..

1 Like

What the hell…det ser jo helt drøyt ut. Jeg hadde aldri stilt meg i den køen, heller bare knerta en øl og ventet til at menneskemengden har roet seg ned litt. Håper virkelig at heisen ikke stopper før alle er nede fra fjellet :rofl:

Kan aldri se for meg at de stenger gondolen før alle er nede, ville jo vært farlig for alle som hadde blitt strandet oppå på fjellet. I teorien ser det jo ut som du kan stå på ski helt ned til Cauterets, men ser ikke veldig sikkert ut i forhold til snøskredfare. Skikkelig terrengfelle der. Som er helt sikkert hvorfor det ikke er noen bakke helt ned til byen.