Lurte litt på hva dere foretrekker å bruke av GetYourGuide og Viator? Vet mange har gode erfaringer med GetYourGuide her, men er det noen som har brukt Viator noe særlig? Viator er jo drevet av Tripadvisor så vil tro at det er til å stole på for å si det slik.
Hvis du leser på anmeldelser på nett går de samme positive og negative igjen på begge sidene. Viator har faktisk til å med bedre score med 4,5 på Trustpilot. Selv om det er nevneverdig forskjell går de fleste klagene igjen på det samme. Enten at det er vanskelig å få kontakt med kundeservice, eller at selve turen / billettene også ikke fungerte.
Men du kan gjøre det lurt for deg selv.
- Kjøp med kredittkort
- Bestill turer med høy rating og mange tilbakemeldinger
- Les de anmeldelsene som er gjort de siste ukene. Er de på andre språk kjører du google translate ellr noe.
- Bestill spesielt museums billetter og slikt direkte, bruk GYG eller Viator for turer, opplevelser og guider.(hvis museumet eller tilsvarende ikke har eget tilbud)
Så, hva skal du velge av GetYourGuide eller Viator?
Begge tjenestene har generelt gode tilbakemeldinger, men også negative. De samme går igjen på begge to. Jeg føler at cluet er å heller velge basert på turoperatør / reiseopplevelse istedenfor portal.
Brukt både GetYourGuide og Viator flere ganger, aldri opplevd problemer ![]()