Jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre bruker påsken og ferien. Nå tipper jeg at dette fort blir litt skjevfordeling gitt vi faktisk er på et reiseforum.
Flere jeg kjenner drar på påskefjellet hvert eneste år. Det er jo da snakk om Påskesol, ski / afterski, appelsin, kvikk lunsj, kryssord, krim, brettspill og Påskeegg. Det er gjerne Hemsedal, Hafjell og Trysil som er de mest populære blant mine.
De aller fleste er jo gjerne de som er hjemme, ta det litt som en ekstra langhelg, rydder litt, også videre. Som er veldig forståelig, for det første har jo ikke alle tilgang til hytte på fjellet eller midlene til å dra på reise til utlandet.
Men, så har jeg de som ALLTID reiser til utlandet i påsken. En del for å slippe vinteren, som jeg ikke helt skjønner. Hvorfor ikke bare dra i vinterferien? Når påsken først kommer er det jo gjerne vinteren nesten helt borte, iallfall her i Oslo. Eneste er jo selvfølgelig er at det er mange rød dager, og gode muligheter til å ta seg fri.
Så da lurer jeg litt hva dere her gjør, er det påskefjellet som gjelder eller hopper dere på første Reisemåter > fly og Reisemål
Her er det fast tur på fjellet. For meg er påsken litt som jul. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men som med “julestemning” med da snø(forhåpentligvis), julepynt også videre må jeg ha det samme for en skikkelig påskestemning. Da snakker vi fjellet, langrennski, kvikk lunsj, sol, hytteveggen også videre.
For meg er det alltid Hemsedal som gjelder i Påsken. Alpinski/frikjøring vell å merke, rører ikke langrensski lenger . Har vurdert å dra til alpene i påskeferien, men for meg er det litt som med Ludvig. Påsken er en stemning, og den for meg er i Hemsedal/påskefjellet. Føler alle du ser i bakken bare er litt mer happy og glad. Er det veldig fint vær er det uteservering i bakken med stemning og liv. Blir faktisk ikke bedre for min del. Eller, et stort påskeegg som gave er jo alltid koselig
Ikke noen faste hyttereiser eller ferier til utlandet for meg i påsken. Tar gjerne dagene til å gjøre litt mekk hjemme som må gjøres, og heller reiser senere. Gitt det blir jo fort dyrere med spesielt fly fra Norge i påsken.
Håper dette går greit. Men istedenfor å ta over tråden, så la jeg inn ny forum tråd/post om hvor jeg burde dra på ski i Påsken–> Se her Hvor dra på ski i påsken?
Det blir alltid påskefjellet her Har vurdert å dra på ski til alpene, men av en eller annen grunn føles det litt feil ut. Trenger den norske fjellheimen med påskesol, påskeegg, kvikk lunsj og appelsin.