Hei!
På flyet hjem fra Spania overhørte jeg et par som snakket om at de hadde leid en leilighet gjennom noe som het “rb&b”. De sa det var billigere enn hotell og perfekt for familier. Jeg fikk ikke med meg helt hva det var, bare at det hørtes ut som en slags tjeneste for overnatting?
Jeg har prøvd å google rb&b, men får ikke så mye klart svar. Er det det samme som Airbnb, eller er det en annen nettside eller app? Eller er det bare en forkortelse folk bruker?
Virker som flere og flere sier “rb&b” når de snakker om å leie leiligheter på reise. Noen som vet hva greia er?
Heisann
Her er det nok bare nordmenn sin uttale av engelske ord som spiller inn vil jeg tippe. Fordi når folk sier Airbnb kan det fort høres ut som rb&b. Det høres spesielt sånn ut hvis man sier det raskt i en samtale eller bare overhører folk på flyet.
Så hvis noen sier at de har leid via “rb&b”, så mener de nok nesten garantert Airbnb, altså en plattform der man kan leie leiligheter rom eller hus. Et alternativ til hotell bookingsider som hotels.com og booking.com.
Men hva betyr rb&b?
Rb&b betyr ingenting i seg selv, men er en vanlig feiluttale eller forkortelse av Airbnb. Mange sier eller skriver rb&b når de egentlig mener Airbnb.
Hvis du vil lese erfaringer eller vurdering om Airbnb kan du sjekke ut tråden Hotell eller Airbnb – fordeler, ulemper og erfaringer
Vet ikke helt hva jeg skal si…annet enn takk 
1 Like