Lurte litt på hvor viktig hotellstjerner er for deg når du bestiller hotell. Er dette noe du faktisk tenker på, eller går det det mest i å se på tilbakemeldinger og da score hotellet har fått. I tillegg til da fasiliteter som hotellet har.
Jeg har lagt merke til at dette blir mindre fremhevet de siste årene. Både av hotellbooking sidene, og også hjemmesidene til hotellet.
Bare så det er sagt, så er det ikke slik at jeg sier at du ikke ser det eller finner det. Men mer at det ikke står veldig “3 Stjerners hotell”. Det er gjerne bare noen ikoner.
Så da lurer jeg jo litt på, er dette noe du tenker på selv?
Ja og nei. Jeg legger merke til stjernene når jeg søker. Men når jeg for eksempel har begynt å sjekke ut ett hotell så tenker jeg ikke særlig mye mer på det. Da går det i fasilitetene på hotellet, anmeldelsene og prisen. Så vidt jeg vet, er det heller ingen bransje standard eller regler på det. Så da blir det sånn, en pekepinnn men ikke noe jeg bestemmer hotell på.
Problemet mitt er at jeg gjerne bestiller hotell som enten er 3 eller 4 stjerner, og synes det er helt umulig å judge forskjellen på to hoteller bare på stjernene. Vet jo at 4 stjerner liksom skal ha høyere komfort og kvalitet.. men dette gjenspeiles ikke alltid i virkeligheten.
Men siden jeg alltid bestiller hotell som er enten 3 eller 4 stjerner, så bruker jeg jo faktisk stjernene. Men ikke mer enn bare for å gjøre hotell listen mindre når jeg søker på hotels eller booking liksom.
Ikke noe jeg veldig tenker på i forhold til å velge hotell iallfall. Ser først og fremst på fasiliteter, pris, tilbakemeldinger og gjestevurderinger.
Men! Føler dette er litt sånn can’t unsee. Måtte faktisk sjekke litt rundt, og ser at flere hotellkjeder faktisk ikke fremhever hotellstjerner i det hele tatt. Fks Strawberry og Scandic.