Hei
Skal en tur til Alicante og lurte litt på hva det er å finne på. Tenker alt fra severdigheter, aktiviteter, attraksjoner, turer, opplevelser også videre. Altså vi er litt åpne.
Vi er en venninnegjeng som drar nedover, og vi er 5 personer.
Hei
Skal en tur til Alicante og lurte litt på hva det er å finne på. Tenker alt fra severdigheter, aktiviteter, attraksjoner, turer, opplevelser også videre. Altså vi er litt åpne.
Vi er en venninnegjeng som drar nedover, og vi er 5 personer.
Det er mye kult å finne på i Alicante! Det du absolutt må gjøre er jo selvfølgelig å ta turen opp til Santa Barbara borgen. Det er mulighet å gå opp, men det er også en heis som går opp, hvis man ikke orker gå turen. Hvis du går opp kan du gå via Santa Cruz nabolaget, som er et kjempe koselig nabolag med skikkelig instagram vennlige hus og gater. Hit er det verdt å ta turen uansett om du skal opp til borgen eller ikke.
I sentrum delen/gamlebyen av Alicante finner du også katedralen, gaten med sopper (du kommer til å skjønne hva jeg mener).
Hvis dere orker å gå litt mer på ferien i Alicante, kan jeg anbefale å gå mellom Postiguet and Albufera strendene. Det er nemlig laget en koselig vei mellom disse strendene. Avslutt dagen med en tur opp i baren på Gran Sol hotellet. Høyeste bygningen i Alicante.
Hvis dere skal bade, ta heller trikken bort til Playa San Juan, Cabo Huertas eller El Campell. Bystranden er grei hvis man bare skal ta seg en kjapp dukkert, men ikke stedet jeg ville brukt en dag på.
En ting jeg kan anbefale er å da en dagstur med båt til Tabarca øya. Det er flere forskjellige turoperatører, med alt fra katamaran til vanlig båt.
Hvis du ender opp med å bestille tur, kan du godt komme tilbake med din GetYourGuide erfaring.
Tusen takk alle!
Må si at båttur til Tabarca virker litt unikt og spennende.